RSS

Ceva ce se sfarseste cu altceva mai mare

18 Nov

Saptamana care a trecut a fost una cumplita, am bolit pe toate fronturile si am ajuns intr-o stare atat de jalnica incat la un moment dat uram orice lucru ce ma facea sa ies din pat.
Rezultatul a fost unul evident, am absentat din lumea virtuala si in mod surprinzator ea a supravietuit fara mine.
Articolul meu de revenire este concluzia delirului febril si cu greu se poate numi articol.
Am inceput sa ma reintorc la pasiunile mai vechi asa ca am lasat putin tehnologia in paragina, lucrurile acestea m-au facut sa ma intreb: Cum poti sa deziubesti ceva?
Intrebare stupida in nucela ei fundamentala, totusi, te rog fa-mi palcerea de a te intreba cu mine: Cum poti sa deziubesti ceva?
Silogismul meu se bazeaza din start pe cateva premize periculoase si posibil gresite:
1 ideea ca ai putea sa incetezi sa iubesti ceva ce ai iubit la un moment dat

  Cineva sustinea ca iubirea o data daruita sau nutrita nu mai poate fi luata inapoi ci ea ramane suspendata deasupra obiectului/subiectului. O ideea cat se poate de romantica si frumoasa, genul de gand ce ,merita scris pe felicitari si pe carti oferite in dar.  Totusi eu am primit cadou o carte pe care scria ceva de genul “o sa te iubesc pana la moarte si dupa”, actualmente respectiva e bine mersi cu altul. Ador cartea aceea pentru doua motive 1 e superba si 2 ma face sa rad de cate ori o deschid. Asa ca eu nu cred  in iubirea plutitoare.

2 ideea ca poti iubi orice: de la cei mai apropiati oameni pana la cele mai marunte obiecte

Lucru indoielnic si destul de subred … dar nu poti nega faptul ca detine un sambure de adevar.

[…]

Calinescu (George nu Florin) spunea ca iubirea unui om simplu nu poate sa cuprinda mai multe persoane, asa ca individul rudimentar isi investeste afectiunea in sotie/copil/caine (sa zicem ca ar fi si el o persoana), iar ceilalti se multumesc doar cu resturile . Ma incita aceasta idee, ma incita asemanarea sentimentului cu un clopot sub care incap mai multi sau mai putini oameni dupa cum ma incita si ierarhizarea dragostei, acel “pe cine iubesti mai mult?”. Totusi nu pot sa cred in clopote cu toate ca ideea are ceva in ea.

Ar mai fi pareri dar nu mai are sens sa aberez.

Un poet spunea ca o iubire devine neinteresanta/fada/mizerabila in momentul in care nutresti o dragoste mai mare.

Cu toate acestea, cu toata vorbaria asta TU de ce incetezi sa iubesti cand o faci? De ce te opresti din iubit? De ce deziubesti?

Se face aglomeratie sub clopotul tau? Se naste o iubire mai mare care o devoreaza pe cea mai slaba? Sau pur si simplu tu nu … nu deziubesti?

 
3 Comments

Posted by on November 18, 2011 in tratate

 

Tags: , ,

3 responses to “Ceva ce se sfarseste cu altceva mai mare

  1. richie

    November 20, 2011 at 12:08 pm

    Nu te opresti din a iubi ci doar schimbi obiectul supus afectiunii :). O spun din experienta.
    Si tot din experienta mai exista solutia ca iubirea s-o transformi in ura in functie de cum s-a produs ruptura.

     
  2. vix

    November 21, 2011 at 6:16 am

    eu am deziubit cu usurinta si intradevar o dragoste mult mai mare a facut.o pe cealalta sa para o porcarie crasa!

     
    • semidoctu'

      November 21, 2011 at 11:24 am

      intrebarea e ai iubit cu adevarat inainte?

       

Leave a Reply

 
