RSS

Andreea Marin vine la mine acasa

10 Nov

Tibi de la carambol.ro mi-a oferit o stire tare. Noaptea, undeva intre 1 si 2 mi-a trimis un link fara nici o explicatie, l-am click-uit si am citit urmatorul titlu bomba:

“Abandonul şcolar din Timiş a atras atenţia Andreei Marin. Diva organizează prima Gală UNICEF la Sacoşul Turcesc ”

Ce mi-a atras atentia? …  nu numele deja pompos al Andreei Marin, ci numele mai putin pompos al Sacosului Turcesc. De ce? Pentru ca e satul meu natal. Se gaseste la 20 km de Timisoara si acolo locuiesc parintii mei … si eu cel putin o data pe saptamana.

Abandon scolar la Sacos?

Acum incep sa inteleg de ce mama mi-a spus la sfarsitul clasei a 4a “acum e timpul sa mergi la scoala la oras pentru ca astia care termina la Sacos nu intra la liceu”.

Inca o data trebuie sa ii multumesc pe aceasta cale.

Sa va explic cum sta toata treaba.

Pe vremea cand eram eu elev la gimnaziu (la Sacos) aveam un director a carui stare naturala era cea de ebrietate. Eu unul nu mi-l amintesc in alta ipostaza. Singurul lucru aproape bun pe care l-a facut a fost faptul ca a cumparat o masa de ping pong, rezultatul … Scoala generala a avut un loc pe podium la fiecare competitie judeteana  de ping pong, dar in fiecare promotie … maxim un elev promovat.

Asa ca parintii au inceput sa isi trimita odraslele in doua directii; 1 Timisoara si 2 Libling.

Astazi la Sacos e o doamna director care face treaba ceva mai buna, oricum stacheta nu era foarte sus si mai e si o doamna invatatoare care m-a invatat pe mine sa citesc si sa scriu asa ca putem presupune ca si dumneaei face o treaba destul de buna …

Totodata scoala arata foarte bine, chiar occidental.

ATUNCI unde e buba?

1 copiii ramasi la sat provin in general din familii in care nevoia de o mana de lucru e mai stringenta decat nevoia de carte

2 copiii ramasi la sat provin din familii in care domneste mentalitatea “lasa ca e bine si asa”

Imi aduc aminte ca in clasa a IVa eram 7 elevi in clasa,  iar cei care atunci erau clasa a IIa erau 3 elevi.

Asa ca problema nu e chiar atat de noua.

Ideea reintegrarii nu e nici pe departe rea, dar ma tem ca o sa fie inca un proiect tratat superficial.

Sensul natural al migrarii educationale este ascendent, adica copilul face clasele I-IV la Berini, V-VIII la Sacos, IX-XII la Timisoara, facultatea la Bucuresti si specializarea la Paris, dar se poate sari etape. Asa ca sunt interesat sa observ modul prin care  parintii vor fi stimulati sa nu isi mai trimita copiii la scoala in alta parte si in acelasi timp vreau sa vad cum vor fi stimulate familiile care considera ca scoala e un moft.

Atata timp cat la sate vor ajunge ‘profesori’ reprofilati de pe la solectron sansa salvarii Sacosului e mica.

E nevoie de oameni competenti, de fonduri si de initiativa dar in primul rand de oameni.

Sa vedem acum ce face Andreea. Astept rezultate spectaculoase. SI …

Abea astept sa transmit tot ce vad pe acolo.

 
1 Comment

Posted by on November 10, 2011 in Uncategorized

 

One response to “Andreea Marin vine la mine acasa

  1. diamond

    November 18, 2011 at 12:36 pm

    Au fost multe marginalizari ale noilor elevi la noi in clasa a V-a, dar tu cu siguranta n-ai fost niciodata considerat ca tragi inapoi clasa. Asta-mi amintesc acum cand ma gandesc la generala… 🙂

     

Leave a Reply

 
