RSS

Cinstea de a urî

01 Jul


M-am nascut din conexiuni anoste, din ganduri reciclabile, in locuri inecate de pasii unei generatii. Am fost unde au fost si altii si nu intrezaresc o directie noua. Am principii gri, nu cred in ecologie si mananc probabil orice e tangential comestibil.

Nu consum arta si frumosul imi pare interpretabil. Nu interpretez.

Obisnuiesc sa nu intreb. Nimic. Nu cred in moda si din cauza asta o tratez asemeni religiei.

Nu obisnuiesc sa imi fac prbleme, poate din cauza asta nu sunt genul sociabil.

Si fiecare farama de timp sau viata o pierd in locuri gri. Imi place o statie de tramvai. Acolo merg atunci cand ma simt prea singur. Merg sa privesc. Ma asez pe o bancuta stramba de tabla, ma intorc cu spatele si imi apropii ochii de stratul transparent de sticla.

Imi scald privirea intr-un pastel gri si fug urmarind contururi, ma imbat cu linii frante si cu pelicule de bitum, inclin capul si privesc pasi. Imi plac pasii. Se scurg tesuti pe dale, asfalt sau pe pamant. De toate culorile si texturile. Desculti sau prea incaltati, grabiti sau poticniti.

Nu imi plac fețele.

Imi place noaptea sa imi trag pleoapele peste ochi si sa mijesc incet incet pana incep sa vad scursuri de raze, galbene, albastre. Imi rotesc incet capul aproape de stratul de sticla si fac luminile sa tremure in salbe. Le agit le alerg.

Le urasc. Urasc ploaia. Si nu pentru motive evidente. O urasc sincer. Urasc ai ei cadere. Cum pica in cavalcade peste toti egal. Urasc cuvintele. Le urasc ca nu au vlaga. Le urasc ca pe gaoace goale ce se crapa sub tot mai multe talpi. Urasc sunetele. Pentru ca fiecare gat le naste.

Urasc plansul urasc rasul pentru ca ii e antonim. Urasc notiuni, concepte, referiri. Urasc stirile pentru simplul fapt ca exista. Exista noutati si le urasc. Urasc egalitatea.

Urasc pana si cinstea ce-o am de a uri.

Nimic inaltator, nimic eroic. Nimeni nu schimba lumi sau oameni. E doar o zi la fel ca orisicare.

Sunt un necunoscut intre necunoscuti ce ma lipesc de sticla si mai privesc spre viata.

 
Leave a comment

Posted by on July 1, 2010 in ganduri

 

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

 
