RSS

tratat de gravitologie

06 May

Nu știu!

Cred că un profesor oferă descătușarea mentală atunci când nu vorbește despre materia lui. Sau poate așa am pățit eu și acum generalizez.

Oamenii acumulează greutăți.Și eu urăsc orice panaceu care începe cu oameni. Urăsc sfaturile despre viață ce încep cu o vastă generalizare. Dar acum a fost altfel. Acum am prins sintagma ce pirogravează în mine minuni.

Care e greutatea unei persoane? Depinde de comparație. Aș tinde să spun nesemnificativă. Și dacă stai să te gândești că omul face umbră pământului mestecând fotoni și cuarci, ideea biblică de efemeride lipsite de greutate devine o certitudine.

Așa suntem noi. Pardon!!! Rog scuze. Așa sunt eu. Spun asta pentru că sunt un produs al generației mele. Sunt prins între bărbați cu greutate și femei ușoare. Practic diferența e la gramaj. Când eram mic credeam că doamnele ușoare erau niște anorexice îmbrăcate pastelat. Și acum mă întreb dacă greșeam. Oricum nu am văzut o femeie ușoară. Dar barbați grei am văzut și se spune că ar avea toată puterea ascunsă în ceafă (un fel de Samsoni contemporani).

Eu m-am născut ușor, ușor ca un fulg. Gol, din toate punctele de vedere și gravitația nu avea putere asupra mea, eram liber. Dar am comis păcatul îngreunării și am devenit umil rob al gravitației.

Omul acumulează greutați. Trage trei linii sub și fă un semn al exclamării și mai fă și steluțe! Omul acumulează greutăți. Pe măsură ce răzbate prin hățișuri, se încarcă și naște, veșnic fertil, greutăți. Of!

Ăsta e adevărul. Și în felul ăsta devenim grei sau cu greutate.

Oricum sunt doar gânduri. Doar impresii. Doar niște cioburi de frază.

De ce mi-ar păsa.

Cică pe măsură ce înaintăm în timp devenim mai proști. Nu eu am zis-o! Sper să nu mă omorâți cu pietre.

Sincer acum, nu vuiește lumea de expresii de genu’: „nivelul cultural scade” , „nivelul studenților scade” „nivelul oamenilor inteligenți … unde mai sunt și ăia?”?

Adevărat!

Chiar dacă mă cam deranjează trebuie să recunosc. Sunt mai neștiutor decât părinții mei (scriu „neștiutor” dar gândesc de fapt „prost”). Aș vrea să vorbesc cu cel ce trasează nivelul. Și să îmi văd diagrama. Să văd cât de sus sunt cei născuți în 1970 și cât de jos sunt cei nascuți în 2000. Iar eu aș fi la mijloc, nu?

Se succed generații nepăsătoare, tot mai nepăsătoare. Și mă întreb cât de puțin îmi pasă mie. În fond sunt o bucățică de generație. Și din păcate pe măsură ce acumulez greutăți devin mai ușor pentru lume. Mai depravat.

Mă gândesc la poveri și la purtătorii lor, mă gândesc la atlași. Și subscriu, omul acumulează greutăți. Doar greutăți.

Mă gândesc la un om mai greu decât însăși gravitația. Atât de greu pentru pământ încât a fost sprijinit de o cruce.

Mă gândesc la adevărata greutate ce nu ține de gravitație.

Mă gândesc la masă. La marea masă de oameni.

Aș putea să le spun despre …

Dar sunt produsul perfect al generației mele. Deci nu îmi pasă.

 
3 Comments

Posted by on May 6, 2010 in tratate

 

3 responses to “tratat de gravitologie

  1. Ralu

    May 9, 2010 at 12:47 pm

    Ai ilustrat foarte bine si foarte clar lumea in care din pacate traim. Este infiorator cat de ignorant a devenit omul.Ni se arunca praf in ochi in fiecare zi cu tehnologia si marile noastre descoperiri, dar de fapt noi ne inchidem din ce in ce mai mult in propria carapace.Dupa parerea mea, primul pas spre a te elibera de aceste greutati despre care si tu vorbeai, este sa le simtim.(putini isi dau seama ca s-au nascut liberi dar societatea de azi le pune bariere la fiecare pas) Urmatorul pas este ordinea in haos, ceea ce necesita timp,vointa si munca in echipa.
    Sper ca pe zi ce trece tot mai multi oameni sa devina constienti de cat rau ne facem.
    In ceea ce te priveste pe tine……Succes,mon ami!!!

     
  2. OFZ

    May 29, 2010 at 8:10 am

    Nu suntem mai prosti sau mai ingreunati decat generatiile precedente. Avem insa o doza puternica de “nu ne pasa” si asta ne face sa traim limitat, chinuit, supus. Poate si generatiile anterioare au avut-o, dar cum noi suntem o particica din azi nu vom sti niciodata ce au stiut cei de ieri sau de maine.
    Mi-a placut comparatia gravitationala. Cu bine.

     
    • pif

      May 30, 2010 at 1:38 pm

      intentia mea nu a foste sa trasez o critica a generatiei, ma gandeam doar la fatetele greutatii. ma leagm de vorbele aruncate in vant cu privire la trecutul elogios si prezentul catastrofic. nu cred ca sunt mai prost(sau suntem mai prosti), cred totusi ca nu prea mai cautam profunzime, suntem(sau sunt) zgarietori de epiderma. si ma gandesc in special la faptul ca arta in sensul adanc al cuvantului palpaie tot mai incet. ma bucura mult commentul tau, multumesc pt apreciere

       

Leave a Reply

 
