RSS

Miozotis IV

06 May

Și ușa se deschide cu un scârțâit prelung. Mă așteptam să se întâmple asta. Pe ușă intră un tânăr îmbrăcat sărăcăcios cu o tavă cu mâncare.

Salută scurt și îmi pune mâncarea pe masă. Apoi mă întreabă:

Ai scris azi?

Și atunci totul se limpezește. Ceața se ridică.

Eu te plătesc să mă ți închis, nu-i așa?

Așa e, avem discuția asta zilnic.

Când am luat decizia asta?

Acum vreo 6 luni, răspunse el mat.

Cât de evident! Am decis acum mult timp să nu mai am parte de oameni și să trec zilnic prin necunoștință. Am ales să fiu obligat să trăiesc în trecut și să scot din el ceva demn de scris. Am ales să mor pentru lume și să trăiesc doar pentru a scrie. Cum de nu mi-am dat seama „eu am creat totul”.

Și acum ce facem? Am întrebat cu inima sărindu-mi din piept.

Acum trebuie să-ți injectezi otrava. Pentru că nu pot să o numesc altfel. Ea îți va provoca leziuni pe suprafața cortexului și vei începe să uiți. Mai întâi ți se va șterge memoria de scurtă durată, dar te vei distruge cu fiecare zi ce o sacrifici.

Mi-a spus asta în timp ce aduna colile scrise. Am luat garoul și mi-am încins mâna. Dintr-o dată venele au început să devină vizibile. Îmi e așa de frică. Am întrebat:

Și, merită să fac asta? Scriu bine?

De 6 luni ești cel mai citit scriitor din țară, răspunse el scârbit.

Am dat din cap satisfăcut. Reușisem. Am calculat bine. Am ajuns să scriu bine. Mi-am umplut paharul până a dat peste. „Curaj”!

Am înfipt acul și am pompat inspirația în mine, imediat mi s-a făcut rău, am căzut de pe scaun.

El a ieșit cu mapa în mână, a ieșit în lume, în uitare veșnică.

Tânărul a închis ușa, a încuiat-o cu lacătul, a verificat hârtia ce acoperea geamul și apoi a plecat. Dar nu a uitat să arunce mapa cu tot ce conținea în primul tomberon întâlnit. A plecat părându-i rău de bărbatul ce locuia în casa din lanul de nu-mă-uita.

 
Leave a comment

Posted by on May 6, 2010 in povesti

 

Leave a Reply

 
