RSS

Miozotis I

06 May

Pleoapa stângă îmi fată un ochi, apoi cea dreaptă. Astfel mă trezesc cu doi ochi umezi și roșii pe față. În unele accepțiuni ar fi dimineață, în altele ar fi chiar târziu, totuși în accepțiunea mea e doar mahmureală. Ea transcede conceptul de dimineață.

Încerc să mă dezmeticesc dar ritualul îmi întrerupt de un cuvânt scrijelit spasmodic pe tavan: „scrie”, „tu ai creat totul”. Nu am nici cea mai vagă idee cum a apărut acolo, dar seamănă cu scrisul meu. Foarte ciudat. Îmi pierd mințile, întodeauna am afirmat că mă ia dracu. Zâmbesc.

În fine … nu am de gând să mă las oprit. Mă ridic din pat și încerc să îmi acopăr goliciunea.

Noaptea trecută probabil că a fost deosebită. Prea multe lucruri nu se leagă. Mă simt mahmur dar nu am mai băut de aproape doi ani. Mă trezesc gol dar eu nu dorm niciodată gol, mă simt inconfortabil chiar nesigur, probabil de când m-am îngrășat dezgustător de mult. Încet încet situația mă neliniștește, simt că pierd controlul și asta mă sperie.

Amintirile sunt asemeni unei fete ce nu-mi cedează în pofida avansurilor mele galante. Zâmbesc, îmi place imaginea ce mi-am creat-o. Mă ridic din pat și cu pași nesiguri mă plimb prin cameră.

Nimic nou. Dezordine perfectă, zapușeală și o lumină binefăcătoare galbenă creată de draperiile mele borțoase.

Îmi trag un scaun, mă așez la masă și mâna îmi cade instinctiv. Tresar.

Mă uit mai atent și văd o sticlă despuiată împerecheată cu un pahar, iar pe pahar văd un cuvant scris: „curaj”. Zâmbesc.

Asta sigur e opera mea. Retrăiesc vremea liceului când eu cu un bun prieten încercam din răsputeri să cucerim o fată. Dar clacam lamentabil. Atunci el a venit cu o idee salvatoare. A cumpărat două sticle de bere și mi-a zis: CURAJ. Am sfârșit amândoi înecați într-o mare de sticle rupți de beți și de atunci ne cinstim cu „curaj”.

Dar eu nu mai beau de aproape doi ani.


 
Leave a comment

Posted by on May 6, 2010 in povesti

 

Leave a Reply

 
